Rengeteg magyar szenved ettől a betegsétől, most kiderült, mit kell ennünk, hogy elkerüljük
Rengeteg magyar szenved ettől a betegsétől, most kiderült, mit kell ennünk, hogy elkerüljük
 / Mozaik
Állítsd be, hogy a Kárpátinfo az elsők között legyen a Google híreiben

Ha növeljük a gyümölcsök és zöldségek mennyiségét az étrendünkben, az idővel csökkentheti a depresszió kockázatát - derül ki egy új, ikreket vizsgáló átfogó tanulmányból, amelyben az Egyesült Államok, Ausztrália, Dánia és Svédország résztvevői vettek részt. Az étrend és a depresszió közti kapcsolat vizsgálatáról a ScienceAlert portál számolt be.

Hirdetés

Az ikervizsgálatok különösen hasznosak a tudósok számára, mivel az ikrek genetikailag nagyon hasonlóak. Az egészségi állapotbeli különbségek - jelen esetben például a depresszió tünetei - ezért nagyobb valószínűséggel vezethetők vissza olyan változókra, mint az étrend, a testmozgás és az életkörülmények - írja az origo.hu

Depresszió összefüggése az étrenddel

Az ausztráliai University of New South Wales (UNSW) kutatóinak vezetésével a tanulmány 3483 személy étrendre és hangulatra vonatkozó felmérési adatait elemezte. A résztvevők mindegyike 45 éves vagy annál idősebb volt, a nyomon követési időszak pedig 11 évig tartott, olvasható a ScienceAlert cikkében.

„Az ikerpárok 50-100 százalékban osztoznak genetikai hátterükön, és ha együtt nevelkednek, ugyanazt a családi környezetet osztják meg”

- mondja Karen Mather, az UNSW genetikusa. „Az ikrekkel tervezett kutatás egyik előnye, hogy csökkentheti a nem kívánt tényezők, például a társadalmi-gazdasági státusz befolyását az eredményekre az élet korai szakaszában.” 

Azt találtuk, hogy a két nagy skandináv tanulmányban a gyümölcs- és zöldségfogyasztás különösen alacsony volt, mindkét tanulmány átlaga kevesebb mint a fele volt az Egészségügyi Világszervezet által ajánlott, legalább napi öt adag bevitelének” - mondja a tanulmány vezető szerzője, Annabel Matison, az UNSW táplálkozástudományi kutatója. 

Hirdetés

A zöldség- és gyümölcsbevitel növelése csökkentheti a depressziós tüneteket

„A tanulmány megállapítása a magasabb gyümölcs- és zöldségbevitel és a depressziós tünetek közötti védő kapcsolatról összhangban van a legtöbb korábbi bizonyítékkal" - írja a csapat a közzétett tanulmányában.

Tudjuk, hogy a gyümölcsök és zöldségek egészségünk számos különböző aspektusának jót tesznek.

Korábbi tanulmányok már rámutattak az étrend és a depresszió, valamint a depresszió és a bélrendszer egészsége közötti összefüggésekre (amelyeknek jót tehet a kevésbé ultrafeldolgozott élelmiszerek fogyasztása).

A vizsgálatban résztvevők életkora is fontos: a depressziós zavarok általában 55 és 75 év közötti felnőtteknél tetőznek, és a kutatás szerint a több gyümölcs és zöldség fogyasztása potenciálisan egyszerű módja a probléma kezelésének.

Hirdetés

„Az eredmények újabb érvet szolgáltatnak a 45 év feletti felnőttek gyümölcs- és zöldségfogyasztásának növelése mellett”

 - mondja Matison. 


 

Iratkozzon fel a Kárpátinfo.net csatornáira: 
Facebook, Instagram, Twitter, Telegram 
Olvassa a Kárpátinfo.net híreit a Google News oldalon.

Forrás