HáziPatika.com

| 2021. 09. 11. – 18:06 | Magyarország |
Címlapképünk illusztráció. Fotó: Internet

Hirdetés

Nemcsak a túl magas, hanem a túl alacsony vércukorszint is okozhat kellemetlen tüneteket - például az alábbiakat.

Kimerültség

Cukorbetegség esetén a plusz inzulin bevitele segíthet csökkenteni a vércukorszintet. Ha azonban a véráramba túl sok inzulin kerül, akkor a glükózszint olyan gyorsan leeshet, hogy testünk nem képes a megfelelő ütemben pótolni, ami miatt extrán fáradtnak és kimerültnek érezhetjük magunkat. Az inzulinháztartást bizonyos betegségek, illetve gyógyszerek is felboríthatják - írja a Házipatika.com.

Rendellenes szívritmus

Azok a hormonok, amelyek segítenek csökkenteni a vércukorszintet, amikor túl magasra kúszik, felgyorsíthatják a szívverést, illetve rendszertelenné tehetik a szívritmust. A glükózszint csökkenése gyakran a cukorbetegség kezelésére felírt gyógyszerek mellékhatásaként következik be.

Remegés

A túl alacsonyvércukorszinthatással lehet a központi idegrendszerre is, amely többek között a mozgásunkat kontrollálja. Ilyenkor a szervezet bizonyos hormonokat, például adrenalint kezd termelni, hogy visszaállítsa az egyensúlyt. Ugyanakkor ezektől a hormonoktól remegni kezdhet a kezünk, a lábunk vagy egyéb testrészeink.

Izzadás

A hormonok, amelyeket a szervezet akkor bocsát ki, mikor meg akarja emelni a túl alacsony vércukorszintet, fokozott verejtékezésre sarkallhatják a szervezetet. Sokaknál ez az első olyan tünet, amely jelzi, hogy a glükózszintjük túlságosan alacsonyra esett. A gyógyszerek mellett a rendszeres mozgás és a megfelelően összeállított étrend is sokat segíthet.

Éhség

A hirtelen és intenzíven fellépő éhségérzet is utalhat rá, hogy testünk vércukorszabályozása nem működik megfelelően. Ilyenkor az is előfordulhat, hogy már nagyon röviddel egy főétkezés után rendkívül éhesnek érezzük magunkat.


Hirdetés

Kövessen minket a Facebook és az Instagram oldalainkon.
Iratkozzon fel a Telegram csatornánkra is.
Legyen jól informált!