Megtalálták az elhízás egyik fő okát, és nem az, amire gondol
Megtalálták az elhízás egyik fő okát, és nem az, amire gondol
 / Mozaik
Állítsd be, hogy a Kárpátinfo az elsők között legyen a Google híreiben

Egy új kutatás szerint a fruktóz, azaz a gyümölcscukor lehet az elhízás egyik motorja azáltal, hogy éhségérzetet vált ki, és zsíros, szénhidrátokban gazdag ételek fogyasztása felé tereli az embereket.

Hirdetés

A Coloradói Egyetem elemzése szerint a fogyás annál is nehezebb, mint gondoltuk, és hiába akarunk lemondani a kalóriadús ételekről, a fruktóz folyton visszaterel minket a bűnös útra, ráadásul megszabadulni sem tudunk tőle - írja az origo.hu.

A fruktóz egy olyan cukorfajta, ami a gyümölcsökben található meg. Természetesen az alma, a banán vagy a narancs napi fogyasztása nem okoz gondot, sőt kívánatos a bennük lévő vitaminok és rostok miatt, ráadásul a szervezet is állít elő kis mennyiségben fruktózt a bevitt szénhidrátokból és sós ételekből.

A gondot az okozza, hogy a fruktózt az élelmiszeripar édesítőszerként alkalmazza, és nagy mennyiségben adják hozzá a különböző termékekhez.

A szakértők az új kutatásban megállapították, hogy a fruktóz jelentősen befolyásolja az anyagcserét azzal, hogy csökkenti az adenozin-trifoszfát (ATP) mennyiségét a szervezetben. Ez a vegyület azért fontos, mert energiát biztosít a sejtek működéséhez. 

Hirdetés

Amikor az ATP-szint eléggé lecsökken, akkor az agy jelzést kap, hogy ideje több, zsírban és szénhidrátokban gazdag ételt fogyasztani. 

Éhségérzet alakul ki, és több élelmet veszünk magunkhoz, ami elhízáshoz vezet.

A fruktóz fenti hatása az állatvilágban előnyös, például a medvék a gyümölcscukornak hála több élelmet fogyasztanak, ami a téli hibernáció alatt létfontosságú. Az ember azonban nem alszik téli álmot, így esetünkben a túlzott fruktózfogyasztás inkább egészségügyi problémákat okoz.

A pontos mechanizmus megértéséhez további vizsgálatokra van szükség. Az eredmények alapján azonban megéri figyelni a cukorbevitelre, és ezzel párhuzamosan az egyéb szénhidrátok és zsírok csökkentésére.


 


Iratkozz fel a Kárpátinfo.net csatornáira: Facebook, Instagram, Twitter, Telegram, Google Hírek


Forrás