Nagy a baj a banánnal
Nagy a baj a banánnal
 / Mozaik
Állítsd be, hogy a Kárpátinfo az elsők között legyen a Google híreiben

Bár tele van káliummal, és hasznos vitaminokat tartalmaz, mégsem ajánlatos banánt keverni a reggeli frissítő turmixba – erre a megállapításra jutott egy kutatás, amely szerint a bogyós gyümölcsökben található jótékony antioxidánsok hatását nyomhatja el a trópusi gyümölcs.

Hirdetés

A flavonoidok több élelmiszerben megtalálhatók, a bogyós gyümölcsök azonban különösen sokat tartalmaznak belőlük, így fontos szerepet töltenek be étrendünkben. E vegyületek viszonylag gyorsan felszívódnak és feldolgozásra kerülnek, a keletkező anyagcseretermékek (metabolitok) pedig a szív- és érrendszer állapotától kezdve a kognitív képességekig több életfunkciónkat javítják - írja az origo.hu.

Egy új kísérletben a Kaliforniai Egyetem (UCD) kutatói ugyanakkor bebizonyították, hogy a banán képes elnyomni a jótékony hatásokat azáltal, hogy drasztikusan csökkenti a testben keletkező hasznos metabolitok mennyiségét, amennyiben bogyós gyümölcsökkel turmixoljuk össze.

Hirdetés

Ez lehet az oka annak, hogy a banán csökkenti az antioxidánsok mennyiségét

Egy kontrollált vak kísérletben az egyetem kutatói egy nyolc főből álló csoportnak flavonoidokban gazdag, bogyós gyümölcsökből készült turmixot, vagy flavonoidokat tartalmazó kapszulát adtak. A vizsgálat során egyértelműen emelkedett az antioxidánssal kapcsolatos metabolitok szintje a vérben.

Amikor azonban banánt adtak a bogyós gyümölcsturmixhoz, a vérben lévő jótékony anyagcseretermékek mennyisége 84 százalékkal csökkent.

"Nagyon meglepődtünk, hogy egyetlen banán hozzáadása milyen gyorsan csökkentette a turmixban lévő és a testben felszívódó flavonoidok mennyiségét" - mondja Javier Ottaviani, az UCD dietetikusa.

A flavonoidok egészségvédő hatását valószínűleg a polifenol-oxidáz nevű vegyület semlegesíti. Ez az enzim okozza a banán barnulását is.

A kutatás csak kis létszámú, kizárólag férfiakból álló csoportokat vizsgált, így a kutatómunkát több résztvevő bevonásával folytatják. Az eredmények segíthetnek az opcionális étrend kidolgozásában is.


 


Iratkozz fel a Kárpátinfo.net csatornáira: Facebook, Instagram, Twitter, Telegram, Google Hírek


Forrás