A kávé sokak számára elengedhetetlen része a napnak, de egy friss kutatás szerint nem mindegy, milyen kávét fogyasztunk. Az instant kávé kedvelőinek most van okuk az aggodalomra.
Egy frissen publikált tanulmány szerint ugyanis azoknál, akik instant kávét isznak és egy bizonyos genetikai hajlamuk is van, 700 százalékkal nagyobb eséllyel alakul ki az időskori makuladegeneráció (AMD) száraz típusa – ez a betegség az egyik vezető oka a gyógyíthatatlan vakságnak – írja a NY Post.
Ez a kávé akár meg is vakíthat – friss kutatás figyelmeztet
A kutatók több mint 500 ezer brit adatát elemezték, és arra jutottak, hogy az instant kávét rendszeresen fogyasztók körében jelentősen nőtt a makuladegeneráció kockázata, ha jelen van náluk egy meghatározott genetikai faktor.
A makuladegeneráció a retina központi részét, a makulát érinti, és fokozatos látásromláshoz, végül teljes látásvesztéshez vezethet. Bár a kor és a genetika nem befolyásolható, az életmódbeli tényezők – mint az étrend vagy a dohányzás – kulcsszerepet játszanak a betegség kialakulásában.
Most úgy tűnik, a kávé típusa is bekerülhet a kockázati tényezők közé. A kutatók szerint az eredmények rámutatnak arra, hogy a genetikai hajlam befolyásolja az ízlésünket is, így a kávépreferenciákon keresztül közvetve hatással lehet az egészségünkre.
Dr. Liu Si-vej, a kínai Hubei Egyetem szemészeti kutatója szerint az eredmények új lehetőségeket nyithatnak meg a személyre szabott megelőzés terén, például olyan életmódbeli tanácsokat lehet kidolgozni, amelyek a genetikai sajátosságainkra épülnek.
Kövesse a Kárpátinfo.net oldalunkat! Értesüljön időben a legfontosabb ukrajnai és kárpátaljai hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon, Twitteren vagy iratkozzon fel Google News csatornánkra!
Kövesse a Kárpátinfo.net oldalunkat: Facebook, Telegram, Twitter!
Legfrissebb híreink: Ukrajnai háború, Mozgósítás, Kárpátalja hírek, Ukrajna elnöke