Megszünteti a migrént ez az ital a kutatások szerint
Megszünteti a migrént ez az ital a kutatások szerint
 / Mozaik
Állítsd be, hogy a Kárpátinfo az elsők között legyen a Google híreiben

A migrén az egyik leggyakoribb és legkellemetlenebb fejfájástípus, amely milliók életét keseríti meg világszerte. Bár az orvostudomány folyamatosan keresi a hatékony gyógymódokat, meglepő módon kiderült, hogy egy hétköznapi ital is enyhülést hozhat sokak számára.

Hirdetés

Több kutatás és személyes beszámoló is megerősíti, hogy ez a cukros, koffeines ital bizonyos esetekben valóban segíthet a migrén tüneteinek csökkentésében - írja a femina.hu.

Ezért segíthet a kóla a migrénen

A világ lakosságának körülbelül 14–15 százaléka szenved rendszeresen migrénben, ami komoly népegészségügyi problémát jelent. Bár ma már többféle gyógyszeres kezelés is elérhető, sok krónikus migrénes inkább a jól bevált otthoni praktikáira esküszik.

Egyes tanulmányok szerint a koffein önmagában akár 40-60 százalékkal képes csökkenteni a fejfájás erősségét, ha időben – a roham kezdetén – alkalmazzák. Mivel a kólában pontosan meghatározott mennyiségben van jelen a koffein, könnyen adagolható, sokan gyors hatásról számolnak be. Nem véletlen, hogy sok migrénnel küzdő ember ösztönösen nyúl egy pohár hideg kólához.

Talán épp ezért lett népszerű ez az otthoni módszer a közösségi médiában is, ahol „McDonald’s migréntrükk” néven terjed. Ennek lényege, hogy az ember rendel egy nagy kólát és egy nagy adag sült krumplit a fejfájásra. Bár az üdítő önmagában valószínűleg nem mulasztja el teljesen a migrént – és semmiképpen sem helyettesítheti a gyógyszert –, a szakértők szerint mégis van benne logika.

Hirdetés

A migrén ugyanis más, mint a többi fejfájástípus: jellemzően négy különálló szakaszból áll – ezek a bevezető, az aura, a fejfájás és a lecsengés fázisa. A bevezető szakaszban - amely akár órákkal vagy napokkal a fájdalom megjelenése előtt is elkezdődhet - gyakran jelentkezik vágy bizonyos ételek iránt. És ezek az ételek sokszor épp a szervezet öngyógyító reakcióját tükrözik, amely így próbálja megelőzni a migrént, az alapvető kiváltó okok megszüntetésével.

- A bevezető szakaszban, még mielőtt beütne a fejfájás, tulajdonképpen öngyógyítási kísérletet tesz a szerveze” – magyarázza a National Geographicnak Amanda Ellison, a durhami egyetem idegtudósa, Splitting: The Inside Story on Headaches című könyv szerzője.

Bár meglepő lehet, a kóla nem csupán egy üdítőital – migrén esetén akár gyors enyhülést is hozhat. Koffein- és cukortartalma miatt képes lehet visszaszorítani a fájdalmat, különösen, ha a roham első szakaszában fogyasztják. Az viszont fontos, hogy csakis mértékkel idd.

Hirdetés

A migrén leggyakoribb kiváltó okai között szerepelnek egyébként a hormonális ingadozások, a kiszáradás, a magas vagy alacsony vércukorszint, a stressz, az alvászavarok, időjárási frontok vagy bizonyos ételek – például a bor vagy a feldolgozott húsfélék.


Kövesse a Kárpátinfo.net oldalunkat! Értesüljön időben a legfontosabb ukrajnai és kárpátaljai hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon, Twitteren  vagy iratkozzon fel Google News csatornánkra!

Forrás