Naponta egy marék ebből a magból elképesztően jó a szemnek
Naponta egy marék ebből a magból elképesztően jó a szemnek
 / Mozaik
Állítsd be, hogy a Kárpátinfo az elsők között legyen a Google híreiben

Egy új kutatás szerint napi egy marék pisztácia fogyasztása jelentős mértékben javíthatja a szem egészségét. A Tufts Egyetem tanulmánya kimutatta, hogy napi két uncia, azaz körülbelül 50-60 szem pisztácia rendszeres fogyasztása már 12 hét alatt pozitív hatással van a makulapigment-optikai sűrűségre (MPOD), amely kulcsszerepet játszik a központi látás és a színek érzékelésének fenntartásában.

Hirdetés

A pisztácia hatása a szemre

A makula, a retina központi része, az életkor előrehaladtával károsodhat, ami az idősebbeknél a látásvesztés egyik leggyakoribb oka, de fiatalabb korban is előfordulhat a betegség. A pisztácia kiemelkedő luteintartalma miatt különösen hatékony. Ez a növényi pigment képes elnyelni a káros kék fényt, és csökkenteni a szemet érintő oxidatív stressz szintjét - írja a femina.hu.

A lutein antioxidáns tulajdonságai miatt képes megakadályozni a kék fény által okozott károsodást, amelyet a modern eszközök – például a telefonok és számítógépek – bocsátanak ki. Ez a pigment nemcsak a szemben hatásos, hanem áthatol a vér-agy gáton is, így az agy és a szív egészségére is jótékony hatással lehet.

A pisztácia egyedisége abban rejlik, hogy luteintartalma biohasznosulása kimagasló a benne található telítetlen zsírsavaknak köszönhetően. Ezek segítik a lutein felszívódását, amely egyébként zöld leveles zöldségekben, például spenótban vagy brokkoliban is megtalálható, de kevésbé hatékonyan hasznosul.

Hirdetés

A kutatás alapján már egy maréknyi sótlan, pörkölt pisztácia fogyasztása elegendő lehet ahhoz, hogy a makula egészsége javuljon. Ez körülbelül 320 kalóriát jelent, amit akár tízóraira vagy uzsonnára is beilleszthetsz az étrendedbe.

A szemészeti ellenőrzések fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni: érdemes évente egyszer elmenni látásvizsgálatra, hogy az esetleges problémákat időben felismerjék. Ha látásod romlását, torzulásokat vagy szokatlan fényjelenségeket tapasztalsz, ne halogasd az orvosi vizsgálatot!

Mindenesetre a pisztáciafogyasztás nemcsak finom és egyszerű, de tudományosan alátámasztott módja is lehet annak, hogy támogasd szemed egészségét.


 

Iratkozzon fel a Kárpátinfo.net csatornáira: 
Facebook, Instagram, Twitter, Telegram

Olvassa a Kárpátinfo.net híreit a Google News oldalon.


Forrás