Miért nem butulnak el az indiai öregek?

Kárpátinfo.net | 02/22/2012 - 11:34 | Utolsó módosítás: 02/22/2012 - 11:34 | Életmód

Védhet a szellemi leépüléstől, ha hetente egyszer-kétszer kurkumával fűszerezett ételt, például curryt fogyaszt valaki – idézte svéd kutatók megállapítását a The Daily Telegraph brit napilap online portálja.



Ecetmuslicákkal végzett kísérleteikben a Linköpingi Egyetem szakemberei úgy találták, hogy azok a gyümölcslegyek, amelyeknek a kurkuma hatóanyagát, a kurkumint adagolták, 75 százalékkal tovább éltek társaiknál. A megállapítás segít megmagyarázni azt is, hogy miért ritkább a szellemi leépülés az indiai idős emberek körében nyugati kortársaikhoz képest.

A kurkumin nem oldotta fel ugyan modellállatokban az amiloid fehérjeplakkokat, de felgyorsította az új idegszálak képződését azáltal, hogy csökkentette az úgynevezett oligomerek (összecsapódott fehérjék) mennyiségét, amelyek a káros plakkok előformái. – Az eredmények igazolták, hogy az oligomerek azok, amelyek a leginkább ártanak az idegsejteknek – hangsúlyozta Per Hammarstrom kutatásvezető.

– Most azt mutattuk meg, hogy állatmodellben kis méretű molekulák is befolyásolhatják az amiloid fehérjék képződését – tette hozzá a kutató. Több elmélet született már arról, hogy az oligomer fehérjék miként járulnak hozzá az Alzheimer-kór kialakulásához, a mostani tanulmány ezekhez szolgál újabb adalékkal.

A kurkumint a kurkuma gyökeréből nyerik ki, és évezredek óta használja gyógyításra a keleti orvoslás. Támogatja a szívet, segíti az emésztést, véd a fertőzések ellen, de nemrégiben rákvédő és trombózisellenes hatásairól is beszámoltak.
 

Forrás: 

MTI